Consument wil verbod op greenwashing
Uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van Milieu Centraal en SMK (Stichting Milieukeur), blijkt dat een derde van de consumenten (33%) moeite heeft om betrouwbare, onafhankelijke keurmerken te onderscheiden van neplogo’s en valse claims. Bijna de helft (43%) van de consumenten wil een verbod op misleidende logo’s en nepkeurmerken, oftewel greenwashing. Daarnaast geeft de consument aan behoefte te hebben aan informatie over de betrouwbaarheid en onafhankelijkheid van keurmerken. Milieu Centraal en SMK willen de consument hierbij van dienst zijn: Milieu Centraal met een vernieuwde Keurmerkenwijzer en SMK met een onafhankelijk keurmerk waarmee je betrouwbare duurzaamheidsclaims kunt maken. Het webinar van SMK op 10 oktober gaat hier dieper op in.
Lees meerGreen Audit project voor fitness- en sportclubs gepresenteerd op de FIBO 2024, vakbeurs in Keulen
23 mei 2024Nieuwe richtlijn 'Green Claims Directive' moet valse milieuclaims tegengaan
26 maart 2024Fitness- en sportclubs kunnen met nieuwe green audit tool duurzaamheidsprestaties verbeteren
21 november 2023Jorien van Hoogen nieuw lid College van Deskundigen non-food
6 november 2023Een duurzamere toekomst begint bij een betrouwbare keuze voor de consument
30 oktober 2023Hoe Intergamma het EU Ecolabel gebruikt in duurzaamheidstransformatie
25 oktober 2023Aanmelden nieuwsbrief
Meld u aan voor de nieuwsbrief en ontvang direct het laatste nieuws.