Filteren op
SMK pleit voor een Brandveiligheidswijzer
“Om het aantal branden in Nederlandse veestallen terug te dringen, is het belangrijk dat veehouders bewust zijn van brandrisico’s en handvatten krijgen om die risico’s te elimineren.” Dat zegt Annika de Ridder, projectleider dierlijke agroketens van SMK.
Lees meer
SMK
SMK introduceert nieuwe naam voor Milieukeur: On the way to PlanetProof
28 november 2016
Om internationale toepassing van het keurmerk Milieukeur voor plantaardige producten (aardappelen, groente, fruit, bloembollen, bomen, bloemen en planten, etc.) mogelijk te maken, introduceert SMK tijdens haar Jubileum Event op 11 mei een nieuwe naam: on the way to PlanetProof. Deze nieuwe naam is beschikbaar voor keurmerkhouders die met hun producten voldoen aan de eisen van Milieukeur. Ook handelsbedrijven en retailers kunnen voor gebruik van PlanetProof worden gecertificeerd.
Lees meer
SMK
Kabinet: echte keurmerken helpen beleid verduurzaming
28 januari 2016
Het kabinet onderschrijft het belang van private duurzaamheidskeurmerken, omdat zij kunnen bijdragen aan beleidsdoelen. Zo zijn keurmerken voor consumenten en bedrijven een belangrijke informatiebasis om duurzame keuzes te kunnen maken. Effectieve keurmerken kunnen daarmee bijdragen aan verduurzaming. Dit schrijven de Staatssecretarissen Martijn van Dam (EZ) en Sharon Dijkstra (IenM) op 26 januari jl. aan de Tweede Kamer.
Lees meer
SMK
Frits van Wesemael ‘Founding Father SMK’
3 juni 2015
Tijdens een samenzijn van alle Colleges van Deskundigen is Frits van Wesemael, 25 jaar betrokken bij SMK, benoemd tot ‘Founding Father’.
Na de oprichting in 1992 werd Frits aangesteld als voorzitter van de Raad van Toezicht van SMK. In 2003 werd hij voorzitter van de Colleges van Deskundigen non-food, agro/food en Groen Label Kas en in 2008 ook van het College van Deskundigen Maatlat Duurzame Veehouderij en Aquacultuur.
Lees meer
SMK
“Veel impact met beperkte middelen”
28 mei 2015
“SMK is op het gebied van duurzaam ondernemen in staat met een relatief kleine organisatie een groot effect te sorteren. Dat is voor mij de grote waarde van SMK”, zegt Gijs Dröge, de nieuwe directeur van SMK. Hij volgt in juni Regien van der Sijp op en maakte de afgelopen tijd kennis met de organisatie en haar stakeholders.
Lees meer
SMK
Verkoopt een keurmerk beter?
17 februari 2015
De laatste tijd is veel aandacht voor de vraag hoe bedrijven hun duurzamere – gecertificeerde - producten kunnen vermarkten. De economische waardecreatie ervan. En eigenlijk zijn alle marketing-, retail- en duurzaamheidsprofessionals het er wel over eens: een keurmerk is geen doel op zich, maar een onafhankelijke ondersteuning van het ‘eigen verhaal’ van een bedrijf. Storytelling, dus.
Lees meer
Aanmelden nieuwsbrief
Meld u aan voor de nieuwsbrief en ontvang direct het laatste nieuws.