Consument wil verbod op greenwashing
Uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van Milieu Centraal en SMK (Stichting Milieukeur), blijkt dat een derde van de consumenten (33%) moeite heeft om betrouwbare, onafhankelijke keurmerken te onderscheiden van neplogo’s en valse claims. Bijna de helft (43%) van de consumenten wil een verbod op misleidende logo’s en nepkeurmerken, oftewel greenwashing. Daarnaast geeft de consument aan behoefte te hebben aan informatie over de betrouwbaarheid en onafhankelijkheid van keurmerken. Milieu Centraal en SMK willen de consument hierbij van dienst zijn: Milieu Centraal met een vernieuwde Keurmerkenwijzer en SMK met een onafhankelijk keurmerk waarmee je betrouwbare duurzaamheidsclaims kunt maken. Het webinar van SMK op 10 oktober gaat hier dieper op in.
Lees meerUpdate Milieuthermometer Zorg op komst
28 augustus 2024Hoe de Colleges van Deskundigen van SMK werken aan betrouwbare keurmerken
28 augustus 2024SMK werkt samen met de Nederlandse overheid aan duurzamer bouwen
20 augustus 2024SMK introduceert duurzaamheidsvergoeding voor On the way to PlanetProof
24 juli 2024Actieve stofnorm verder verhoogd vanwege Phytophthora-druk
23 juli 2024Reclame Code-klacht On the way to PlanetProof ingetrokken
10 juli 2024Aanmelden nieuwsbrief
Meld u aan voor de nieuwsbrief en ontvang direct het laatste nieuws.